Een passend antwoord op uw vraag
Onze kerntaak is om een passend antwoord te geven op alle vragen die u heeft omtrent uw gezondheid. Als u twijfels heeft wat u moet doen, heeft u verschillende opties:
- op internet zoeken. Hierbij raden wij www.thuisarts.nl aan, in verband met de goed onderbouwde informatie die u daar vindt. Zie ook ons menu Gezondheidsinformatie.
- uw vraag via de beveiligde patiëntenomgeving stellen; u krijgt meestal binnen twee werkdagen antwoord. Dit noemen we een e-consult.
- ons bellen. De assistente zal dan, in overleg met u en naar aanleiding van wat het beste past bij uw vraag:
- u voorzien van een zelfzorgadvies;
- uw probleem bespreken met de huisarts, en met u een telefonisch vervolg afspreken;
- een afspraak of visite inplannen bij een van onze medewerkers. Hierbij zal de termijn van uw afspraak afhangen van de urgentie. U mag zelf aangeven of u een voorkeur heeft voor een van onze zorgverleners; indien mogelijk wordt er rekening mee gehouden.
- Overige diensten:
- online direct een afspraak inplannen: voor niet-urgente vragen. Dit kan ook via de beveiligde patiëntenomgeving. Hierbij doorloopt u desgewenst een menu waarbij u advies krijgt over uw klacht, gebaseerd op ‘moetiknaardedokter?’.
- herhaalrecepten via de beveiligde patiëntenomgeving.
- beeldbellen; hiermee gaan wij in januari ’22 een doorstart maken. De specifieke methode wordt nog bekend gemaakt.
- Dossierinzage, waaronder ook inzage in uw labuitslagen, via de beveiligde patiëntenomgeving.
- de mogelijkheid tot telemonitoring en thuismetingen waarbij indien nodig de huisartsenpraktijk de benodigde devices beschikbaar stelt ter
voorkoming van fysieke consulten. Denk hierbij aan: zelfmeetweek bloeddruk, doorgeven zelfmetingen van lichaamsgewicht, of huidafwijkingen waarvan afbeeldingen kunnen worden opgestuurd. Ook dit kan via de beveiligde patiëntenomgeving. Kies dan voor e-consult met de doktersassistente.